השאירו פרטים לתיאום שיחת ייעוץ

X

כמה זמן מחזיק ציפוי שיניים?

שיניים לבנות, נקיות וישרות הן חובה לכל מי שרוצה לשמר את האסתטיקה של הפנים והנראות הצעירה והבריאה. יש כמה שיטות לניקוי שיניים, הלבנה ושיפור המראה שלהן אך היעילה ביותר היא ללא ספק ציפוי שיניים. בעזרת ציפוי שיניים ניצן להגיע למראה שיניים ישרות יותר ונאות יותר בזמן קצר ובמחיר שווה לכל כיס.

מהן השיטות הנפוצות ולכמה זמן מחזיק הציפוי בכל שיטה?

ציפוי ננו קרמי לשיניים

בשנים האחרונות פותחו חומרים המשלבים בין האיכות הגבוהה של ציפוי חרסינה לבין המחיר הנוח של ציפוי קומפוזיט. אחד מן החומרים הללו הוא ציפוי ננו קרמי לשיניים. החומר הוא שילוב בין אקריל למינרל, הוא בעל תאימות ביולוגית מצוינת, מאפשרת יצירת מראה טבעי ובוהק רב יותר מאשר בעזרת קומפוזיט בלבד.

עשה ואל תעשה: כמו ציפוי קומפוזיט, גם ציפוי ננו קרמי רגיש להכתמה ממזונות ולכן מומלץ להימנע מקפה, תה, פירות יער ומזונות מכתמים אחרים.

תחזוקה: יש להגיע למרפאת השיניים אחת לכמה חודשים לתחזוקה של הציפוי.

תוחלת חיים: כ-4 עד 5 שנים.

ציפוי שיניים בדפי חרסינה

ציפוי השיניים בפורצלן דקיק שמשווה להן מראה נקי, חלק וישר יותר. ציפוי שיניים מחרסינה נחשב לעמיד ואיכותי במיוחד. החומר הינו בעל שקיפות גבוהה ונראה טבעי מאוד. לרוב, מצפים את ארבעת השיניים הקדמיות העליונות, ניתן להתאים את הגוון לשיניים האחרות וכך ליצור אחידות רבה יותר.

עשה ואל תעשה: אין צורך לשנות את הרגלי האכילה, דפי חרסינה אינם סופגים צבע ממזון. כן מומלץ שלא להשתמש בשיניים לפתיחת אריזות למשל או פיצוח אגוזים. החרסינה אמנם עמידה אך אין צורך להתגרות בגורל.

תחזוקה: יש להגיע לטיפול שיננית ובדיקה כל חצי שנה.

תוחלת חיים: דפי חרסינה מחזיקים מעמד כ-10 עד 15 שנה גם ללא תחזוקה. החומר עמיד מאוד וההדבקה על השיניים חזקה.

ציפוי לומינריס Lumineers Veneer

שיטת ציפוי לשיניים שפותחה בארצות הברית. הציפוי מיוצר באופן בלעדי על ידי מעבדות החברה בקליפורניה ומותקן אך ורק על ידי רופאי שיניים שהוסמכו לכך. ציפוי השיניים עצמו עשוי חרסינה דקה במיוחד. היתרון הגדול בציפוי מסוג זה היא העובדה שניתן להניח אותו ללא הכנה של השיניים בשיוף ועל אמצעי שחזור אחרי כמו כתרים וגשרים.

עשה ואל תעשה: ציפוי לומינריס עשוי חרסינה ולכן אינו סופח צבע ממזונות, אין צורך לשנות דבר בהרגלי התזונה. רצוי לשמור על הציפוי על ידי הימנעות מפתיחת אריזות עם השיניים או פיצוח אגוזים עם השיניים שצופו בבחינת משנה זהירות.

תחזוקה: בשולי הציפוי ישנה נטייה לצבירת אבנית מוגברת ולכן יש להגיע לטיפול שיננית לכל הפחות אחת לחצי שנה. יש להקפיד הקפדה יתרה על היגיינה דנטלית נאותה.

תוחלת חיים: ציפוי לומינריס יכול להחזיק מעמד עד 20 שנה עם תחזוקה נכונה.

ציפוי שיניים קומפוזיט מחומר מרוכב

חומרים מרוכבים הם כינוי כולל לסוג של שרף סינטטי המשמש בין השאר ברפואת השיניים. בקומפוזיט ניתן להשתמש לצרכים כמו השלמת שן שבורה קלות וציפוי שיניים. החומר הינו בעל תאימות ביולוגית מצוינת, ומחירו נמוך יחסית לשיטות אחרות לציפוי שיניים.

עשה ואל תעשה: כדי לשמור על הציפוי יש להימנע מצריכת מזונות שעלולים להכתים את השיניים כמו למשל תה וקפה, פירות יער, יין אדום וכד’.

תחזוקה: יש להגיע למרפאת השיניים אחת לכמה חודשים לתחזוקה של הציפוי.

תוחלת חיים: ציפוי שיניים מסוג קומפוזיט יחזיק מעמד כ-4 שנים עם תחזוקה נכונה.

כמה זמן מחזיק ציפוי שיניים
ד"ר ארוס אלכסנדרה
ד"ר ארוס אלכסנדרה

ד"ר ארוס למדה רפואת שיניים בצרפת והחלה את עבודתה כרופאת שיניים בשנת 2010, מאז טיפלה במספר מרפאות ועברה הכשרות נוספות לרבות טיפול השתלת שתלים.
במרפאת השיניים של ד"ר ארוס ברמת השרון פועלת גם מעבדת השיניים עוז דנטל האיכותית המבצעת תיקוני אקספרס מהיום להיום לכל סוגי התותבות.

לזימון תור אנא מלאו את כל הפרטים

Loading...