השאירו פרטים לתיאום שיחת ייעוץ

X

ציפוי חרסינה לשיניים – יתרונות וחסרונות

ציפי חרסינה כשמו הוא – ציפוי השיניים בדפי חרסינה. הציפוי מורכב על השיניים לאחר מדידה ממומחשת ומדויקת ומותאם לכל שן ושן. הטיפול כולו דורש שתי פגישות בלבד במרפאת השיניים, האחת למדידה והשניה להרכבה כך שלא מדובר בתהליך ארוך. השינוי יכול להיות קל ויכול להיות דרמטי מאוד – ציפוי השיניים מאפשר לתקן לא רק פגמי צבע אלא גם סדקים קלים, שברים קטנים ורווחים בין השיניים ליצירת שורת שיניים שוות, לבנות ואסתטיות. 

מה היתרונות של ציפוי חרסינה לשיניים?

ציפוי חרסינה לשיניים הוא ככל הנראה הסוג הנפוץ ביותר מבין כל סוגי הציפויים בשל יתרונותיו הגדולים הכוללים:

מעבר אור טבעי

החרסינה אינה חומר אטום לגמרי (שלא כמו מתכת למשל) והיא מאפשרת מעבר של אור באופן הדומה מאוד לזה של השיניים הטבעיות שלנו. עובדה זו הופכת אותה לאידאלית לציפוי שיניים במראה טבעי. מכיוון שהמטרה של ציפוי שיניים היא אסתטית הרי שמדובר על יתרון גדול מאוד על פני ציפויים העשויים מחומרים אחרים ובשיטות אחרות.

ציפוי חרסינה דק ונראה טבעי

בנוסף למעבר אור טבעי, הציפוי כל כך דק עד שקשה מאוד עד בלתי אפשרי להבחין בכך שהשן מצופה – הציפוי בעובי של כ-0.2 מ”מ, כעובייה של עדשת מגע. שלא כמו שיטות לציפוי שיניים כמו לומינריס למשל (פטנט וותיק של חברה אמריקאית המייצרת את הציפוי במעבדותיה בקליפורניה) שיוצרות מראה שיניים מוארך ובולט מעט, בשימוש בדפי חרסינה אין חשש ליצירת מראה שכזה. רופא השיניים והטכנאים המייצרים את הציפוי שואפים למראה טבעי ונאה ולא מלאכותי ובולט. עם דפי חרסינה איכותיים מאוד קשה להבחין בכך שהשיניים מצופות, כל מה שרואים הוא שיניים לבנות, ישירות ונקיות הנראות טבעיות לגמרי. 

בחירת גוון מדויק

ציפוי נהוג לעשות על 4 השיניים הקדמיות העליונות מכיוון שאלו הן הבולטות ביותר בזמן חיוך, אכילה ודיבור אך ניתן לצפות גם שן בודדת וגם 2 שיניים או יותר שאינן סמוכות. מכיוון שמדובר על הליך המותאם לכל שן ושן ישנה חשיבות גבוהה מאוד ליכולת התאמת הגוון המדויק של הציפוי לשיניים סמוכות. ציפוי חרסינה לשיניים מגיע במגוון אדיר של גוונים ולכן קל להתאים אותו לכל שן אינדיבידואלית ליצירת מראה אחיד.

אין ספיחת צבע ממזון

היתרון הגדול ביותר של ציפוי חרסינה לשיניים הוא העובדה שחרסינה אינה סופחת צבע ממזון. אין הגבלה על סוג המזונות שאפשר לצרוך כולל יין, תה, קפה, פירות הדר ומכתימי שיניים אחרים. למרות שלא מומלץ כמובן, גם עישון אינו מכהה חרסינה.

ציפוי חרסינה לשיניים לא דורש תחזוקה מיוחדת  

הציפוי עמיד לאורך שנים, הוא לא דורש תחזוקה מיוחדת למעט שגרת היגיינה דנטלית רגילה, אפשר ורצוי להמשיך בטיפולי השיננית השגרתיים ואין הגבלות מיוחדות אחרי שהוא הורכב על השיניים. עם זאת, מומלץ להימנע מפעולות כמו פתיחת אריזות עם השיניים או פיצוח אגוזים בבחינת “לא להתגרות בגורל” (מיד נגיע לעמידות החרסינה).

ציפוי חרסינה לשיניים – יתרונות וחסרונות

האם יש חסרונות לציפוי חרסינה?

לצד היתרונות הרבים של ציפוי חרסינה לשיניים על פני ציפויים אחרים, יש כמה חסרונות שכדאי לתת עליהם את הדעת לפני שבוחרים בסוג הציפוי:

עמידות

דפי חרסינה אמנם עמידים לשימוש סטנדרטי בלעיסה אך בסופו של דבר מדובר על ציפוי דק של ובכן – חרסינה. כמה איכותית שלא תהיה, החרסינה היא אינה חומר בלתי שביר. לרוב, כאשר הציפוי נעשה על ידי רופא שיניים מנוסה העובד עם חומרים איכותיים ומעבדת שיניים שיוצרת את הציפוי בשיטות עבודה מתקדמות אין חשש לסדקים או שברים בציפוי. שמירה על הוראות הרופא לאחר הציפוי תבטיח עמידות אך במידה ונשתמש בשיניים הקדמיות למשל לפתיחת אריזות או פיצוח גרעינים ישנון חשש לפגיעה בחרסינה.

מחיר

ציפוי שיניים בדפי חרסינה אינו הסוג הזול ביותר מבין כל ציפויי השיניים וככל שאיכות החומר עולה כך עולה גם מחירו. עם זאת, חשוב גם לקחת בחשבון את העובדה שציפוי איכותי מדפי חרסינה לא דורש החלפה או תחזוקה כלשהי לכ-10 שנים בעוד שציפויים זולים יותר דורשים תחלופה מידי כ-4 שנים (ותחזוקה מפעם לפעם במרפאת השיניים במהלך השנים הללו). בסופו של דבר מדובר על שיקול של עלות מול איכות.

ד"ר ארוס אלכסנדרה
ד"ר ארוס אלכסנדרה

ד"ר ארוס למדה רפואת שיניים בצרפת והחלה את עבודתה כרופאת שיניים בשנת 2010, מאז טיפלה במספר מרפאות ועברה הכשרות נוספות לרבות טיפול השתלת שתלים.
במרפאת השיניים של ד"ר ארוס ברמת השרון פועלת גם מעבדת השיניים עוז דנטל האיכותית המבצעת תיקוני אקספרס מהיום להיום לכל סוגי התותבות.

לזימון תור אנא מלאו את כל הפרטים

Loading...