השאירו פרטים לתיאום שיחת ייעוץ

X

כמה זמן מחזיק כתר זירקוניה?

טיפולי שיניים שמשלבים כתרים דנטאליים הם דרך לבצע שחזור של השיניים – ניתן באמצעותם לכסות שינוי גוון של השיניים, להסוות שברים ומקרים של עששת. ישנם חומרים רבים בהם משתמשים על מנת ליצור כתרים דנטליים כמו פורצלן, שרף, מתכת וקרמיקה. כתרים דנטליים שעשויים מזירקוניה הופכים להיות יותר מבוקשים בגלל היתרונות הרבים שלהם.

מהי זירקוניה?

זירקוניה נחשב לחומר יחסית חדש שבו משתמשים בעת טיפול לשיקום שיניים. מדובר בסוג של קרמיקה וליתר דיוק תחמוצת זירקוניום שחזקה יותר מפורצלן והקצוות שלה פחות חדים (בלאי שמתרחש בקצב איטי יותר). כתר זירקוניה יוצר פחות מתח על השיניים ובניגוד למקרים שבהם עושים שימוש בכתר שעשוי מפורצלן, אין שפשוף של השיניים שגורם לשכבת האמייל להישחק.

מדוע לבחור בכתר זירקוניה?

עששת, תהליך הזדקנות ואף פציעות עלולים לגרום לשחיקה ולשורה של השיניים. מטופלים שנוטים לחרוק שיניים עלולים גם לגרום ל שן לאבד מצורתו הטבעית ואף להקטנתה. השימוש בקטע זירקוניה לא מרפא את השן הטבעית אך הוא יכול למנוע היווצרות של עששת בשנית ולשפר את המראה של השן הפגועה. רופאי השיניים בוחרים באפשרות של כתר זירקוניה על מנת לשפר את מראה החיוך של המטופל, לשקם שחיקה או שבירה של שן, לכסות שתלים דנטליים וסתימות גדולות, לכסות עיוות או דהייה של השיניים ולהגן על שן פגועה או שבורה.

כיצד מתבצע ההליך?

השלב הראשון יהיה פגישת ייעוץ עם רופא השיניים שיבחן את מצב הפה ויקבע האם כתר זירקוניה הוא הפתרון הטוב ביותר עבור המטופל – ניתן גם לקבל תשובות בנוגע לכל שאלה או חשש שעולה. יוחלט על השימוש בכתר זירקוניה, רופא השיניים ישתמש בחומר הרדמה מסוג כלשהו על מנת להקהות את התחושה באזור שמסביב לשן הפגועה. לאחר מכן יבצע הסרה של עששת ויעצב את השן כך שניתן יהיה להרכיב עליה את הכתר – במהלך הטיפול הרופא יבצע גם הסרה של כמות יחסית זעירה של שכבת האמייל שמגנה על השן.

בשלב הבא הרופא יבצע רישום מדויק של מבנה השן והפה ויישלח את התוצאות אל מעבדת השיניים שבה ייצרו את כתר הזירקוניה שיותאם באופן אישי למטופל מבחינת גודל, צורה וצבע שיתאימו לשאר השיניים הטבעיות. רופא השיניים יבצע הרכבה של כתר זמני על השן על מנת להגן עליה עד שניתן יהיה להרכיב עליה כתר זירקוניה באופן קבוע. לאחר שכתר הזירקוניה יהיה מוכן, המטופל יחזור לפגישה במרפאת השיניים ושם הרופא יבצע הסרה של הכתר הזמנית והרכבה של כתר הזירקוניה הקבוע כולל התאמות שיידרשו על מנת לוודא הרכבה מדויקת.

בסיום הטיפול, יומלץ למטופל להגיע לפגישות קבועות במרפאה על מנת לעבור בדיקות שיניים והוא אף יקבל הסבר והנחיות מרופא השיניים בנוגע לאופן שבו עליו להתנהל על מנת לשמור על בריאות כתר הזירקוניה והשיניים.

כמה זמן מחזיק כתר זירקוניה ואיך ניתן לשמור עליו?

כתר זירקוניה יכול להחזיק בין חמש לחמש עשרה שנים במידה והמטופל מקפיד לשמור על היגיינת הפה. על מנת להאריך את אורך החיים של כתר זירקוניה יש להקפיד על צחצוח השיניים פעמיים ביום למשך כשתי דקות בכל פעם. חשוב לעשות שימוש במי פה ואף במגרדי לשון ולהקפיד להגיע לביקורת במרפאת השיניים ולטיפול ניקוי שיניים אחת לחצי שנה. בפגישות אלה רופא השיניים יכול לבצע גם בדיקה של כתר הזירקוניה. על מנת לשמור על כתר הזירקוניה יש להימנע מחריקת שיניים, לעיסה של חפצים קשים, שימוש בשיניים למטרת פתיחה או קריעה של חפצים ואף כסיסת ציפורניים.

כתר זרקוניה וציפוי לשיניים
כתר זרקוניה וציפוי לשיניים
ד"ר ארוס אלכסנדרה
ד"ר ארוס אלכסנדרה

ד"ר ארוס למדה רפואת שיניים בצרפת והחלה את עבודתה כרופאת שיניים בשנת 2010, מאז טיפלה במספר מרפאות ועברה הכשרות נוספות לרבות טיפול השתלת שתלים.
במרפאת השיניים של ד"ר ארוס ברמת השרון פועלת גם מעבדת השיניים עוז דנטל האיכותית המבצעת תיקוני אקספרס מהיום להיום לכל סוגי התותבות.

לזימון תור אנא מלאו את כל הפרטים

Loading...