השאירו פרטים לתיאום שיחת ייעוץ

X

החלפת כתר בשן

כתרים בשיניים משמשים ככיסוי הגנה לשן שעברה טיפול. לרוב, כתר נדרש לאחר טיפול שורש או טיפול אחר שמטרתו לרפא שן חולה. כתרים אמנם עמידים מאוד ומחזיקים מעמד למשך שנים אך ישנם מקרים בהם יש צורך בהחלפת כתר ישן בחדש.

מתי יש צורך בהחלפת כתר בשן?

החלפת כתר בשן נדרשת במקרים הבאים:

  • מסיבות רפואיות – במקרים בהם מתגלה דלקת תחת הכתר, כאשר יש צורך בטיפול שורש חוזר או כאשר דלקת חניכיים משפיעה לרעה על הכתר יש צורך להחליפו בכתר חדש לאחר טיפול בשורש הבעיה.
  • כתר סדוק או שבור – כתרים אמנם עשויים מחומרים עמידים מאוד אך הם אינם בלתי פגיעים. כתר יכול להיסדק או להישבר בשל מכה חזקה, נגיסה בחומר קשה במיוחד ולאחר שנים גם כתוצאה מעייפות החומר.
  • מסיבות אסתטיות – הטכנולוגיה המשמשת לייצור כתרים התקדמה רבות בשנים האחרונות. כיום ישנם כתרים הנראים טבעיים מאוד וקשה להבדיל בינן לבין שיניים שלא כוסו בכתר. מי שהותקן לו כתר לפני שנים עשוי לגלות שצבעו השתנה או שהתפתח פס כהה בבסיס הכתר. אלו יכולים לגרום למפגע אסתטי, במיוחד בשיניים קדמיות.
  • יישור שיניים – יישור שיניים למבוגרים בטכניקות מתקדמות הפך לנפוץ יותר ויותר בשנים האחרונות בשל פיתוחן של שיטות דיסקרטיות ליישור השיניים. מי שעתיד לעבור יישור שיניים יתכן שיצטרך לטפל תחילה בכתרים ישנים שפוגעים באסתטיקה הכללית של קשת השיניים.

כל כמה זמן מחליפים כתרים?

כתרים בשיניים יכולים להחזיק מעמד 10 שנים ויותר, תלוי בסוג הכתר והמצב הדנטלי של המטופל. העיתוי הנכון להחליף את הכתר הוא כאשר מתגלה בעיה אסתטית או רפואית של השן. כאשר כתר ממשיך להגן על השן והוא נמצא בריא ושלם על ידי רופא השיניים אין צורך להחליפו.

מהו תהליך החלפת הכתר?

תהליך החלפת כתר בשן הוא די פשוט – רופא השיניים יסיר את הכתר הישן, ימדוד את השן לצורך יצירת הכתר החדש וירכיב כתר זמני. במידה ויש צורך בטיפול, זה השלב בו הרופא יטפל בשן ויוודא כי היא בריאה ומוכנה לקראת הכתר החדש. לאחר שהכתר החדש מוכן (כשבועיים לרוב) הרופא ירכיב אותו על השן. עבור המטופל מדובר בתהליך סטנדרטי. עבור רופא השיניים דרוש ידע, יכולות טכניות וניסיון להחלפת כתר כדי לא לפגוע בשן ולהצליח להרכיב את הכתר החדש באופן מיטבי.

איך בוחרים את הכתר החדש?

לפני החלפת הכתר יש לבחור בכתר חדש. ישנם מספר סוגי כתרים כולל כתר חרסינה, כתר זירקוניה וכתר בסיס מתכת. לכל סוג יתרונות וחסרונות וטווחי מחירים שונים. רופא השיניים ייתן את המלצתו לאור האנטומיה הספציפית של המטופל והצורך הדנטלי. מעבר לכך, הרופא יסביר אודות היתרונות והחסרונות שבכל סוג כתר ויחד עם המטופל יבחר הכתר המתאים ביותר.

איך לשמור על הכתר החדש?

אותם גורמים המשפיעים על השיניים הטבעיות שלנו משפיעים גם על כתרים. לכן, חשוב מאוד לשמור על ניקיון השיניים והכתרים החדשים על ידי צחצוח פעמיים ביום, שימוש בחוט דנטלי וכמובן – טיפולי שיננית סדירים. כמו כן, בריאות החניכיים יכולה להשפיע על הכתרים בשיניים ולכן חשוב לשים לב לתופעות כמו רגישות בחניכיים, דימום או נפיחות ולפנות למרפאת השיניים אם אלו מופיעות. אם נשכיל לשמור על בריאות חלל הפה באופן כללי כך גם השיניים הטבעיות יישארו בריאות יותר לאורך זמן וגם הכתרים יהיו נקיים ועמידים יותר. הימנעות מצריכת סוכרים מוגברת, עישון מוצרי טבק וצריכת משקאות ממותקים מומלצת לכל מי ששואף לשמירה על בריאות קשת השיניים. שתיית מים נאותה ושמירה על תזונה מאוזנת גם הם תורמים לבריאות חלל הפה.

ד"ר ארוס אלכסנדרה
ד"ר ארוס אלכסנדרה

ד"ר ארוס למדה רפואת שיניים בצרפת והחלה את עבודתה כרופאת שיניים בשנת 2010, מאז טיפלה במספר מרפאות ועברה הכשרות נוספות לרבות טיפול השתלת שתלים.
במרפאת השיניים של ד"ר ארוס ברמת השרון פועלת גם מעבדת השיניים עוז דנטל האיכותית המבצעת תיקוני אקספרס מהיום להיום לכל סוגי התותבות.

לזימון תור אנא מלאו את כל הפרטים

Loading...