השאירו פרטים לתיאום שיחת ייעוץ

X

סריקת שיניים

סריקת שיניים נעשית בעזרת מכשיר חדשני שניתן באמצעותו לתעד רישום אופטי של השיניים והוא משפר ומקדם באופן ניכר את תחום רפואת השיניים. לסריקת שיניים יש שימושים שונים והוא יכול לסייע בתהליך בנייה של שתלים לשיניים. רבים מהעוסקים בתחום רפואת השיניים כמו מעבדות ורופאי שיניים החלו לעשות שימוש בטכנולוגיה החדישה ולהציג באמצעות הסורק רשמים תלת ממדיים שמסייעים, מקלים ומייעלים את הטיפול.

מהי סריקת שיניים דיגיטלית?

סורק מידות דיגיטליות הוא מכשיר בצורת מוט שאותו הרופא יכול להחזיק והוא יוצר רישום דיגיטלי של חלל הפה. האור שמוקרן מהסורק ישירות לתוך הפה של המטופל יוצר סריקה של קשת השיניים ולאחר מכן מציג מודל תלת מימד שמעובד בזמן באמת על מסך מגע. הסריקה מציגה נתונים שמוצגים בתמונה באיכות גבוהה ובדיוק רב של הרקמות הרכות והקשות שבתוך הפה. השימוש בסורק מקצר את זמן הטיפול ומציד תוצאה איכותית יותר שמשפרת את איכות ודיוק הטיפול.

כיצד הוא פועל?

מכשיר סריקת השיניים כולל בתוכו מצלמה, מחשב ותוכנה שבאמצעותה מציגים את הנתונים. המצלמה שנמצאת בתוך המוט שאותו הרופא מחזיק מחוברת אל מחשב שעליו רצה תוכנה שמיודעת לשימוש רופא השיניים והיא מעבדת את הנתונים שמתקבלים מהמצלמה. ככל שגודלו של הסורק קטן יותר, כך הוא גם יותר גמיש וניתן להגיע באמצעותו לאזורים יותר עמוקים. השימוש בסורק יוצר גם חוויה יותר נעימה עבור המטופל כיוון שהוא אינו מעורר את רפלקס ההקאה. על מנת לבצע את הסריקה, הרופא יכניס את המצלמה לתוך פיו של המטופל ויעביר אותה לאט ובעדינות על פני שטח השיניים על מנת שהיא תוכל לקלוט את המבנה והגודל של כל שן בפה. הסריקה נמשכת בין דקה לשתי דקות שלאחריהן נוצר רישום דיגיטלי מפורט של הפה. רופא השיניים לאחר כן יוכל לבחון את התמונות שהתקבלו בזמן אמת, להגדיל ולצמצם את התמונה לפי הצורך ועל מנת לראות את הפרטים הקטנים. במידה והסריקה נועדה למטרה של בניית שתלים, הנתונים שמתקבלים יועברו למעבדה. התהליך נחשב לקצר ויעיל יותר והוא מאפשר לרופאי השיניים לקבל יותר מטופלים באותה מסגרת זמן.

יתרונות של סריקת שיניים

סריקת שיניים משפרת באופן מהותי את תחושת אי הנוחות של המטופל – בניגוד לצילום סטנדרטי, הסורק אינו מעורר כאמור את רפלקס ההקאה אצל המטופל וההליך עצמו גם לא נמשך זמן רב. הסורק מאפשר חסכון בזמן וקבלת תוצאות מיידיות שאותן ניתן לשלוח למעבדה – דבר שמביא לייצור מהיר יותר של שתלים וזמני אספקה קצרים יותר כך שהמטופל אינו נדרש להמתין זמן רב עד לסיום הטיפולים. יתרון נוסף לסריקת השיניים הוא רמת הדיוק של המכשיר – הטכנולוגיה בה משתמשים על מנת ליצור הדמיה תלת מימדית היא מתקדמת במיוחד ומאפשרת ללכוד באופן מדויק  את קווי המתאר של השיניים. כיוון שתוצאות הסריקה הן טובות יותר, הטיפול שהרופא השיניים מעניק למטופל הוא גם איכותי יותר. היכולת של הרופא לראות סריקה מלאה של קשת השיניים מאפשרת לו גם לזהות מחלות בשיניים (תוך שימוש ברזולוציה גבוהה), להראות זאת למטופל ולהתאים לו תוכנית טיפול שתביא לשיפור במצב בריאות השיניים.

סריקת שיניים – קלות השימוש

רופאי השיניים שהחלו לעשות שימוש בסורק מידות דיגיטליות מעידים על כך שמאוד קל ונוח לעשות בו שימוש וכל מה שנדרש הוא מעט תרגול על מנת להפיק את התוצאות הרצויות מהמכשיר. הטכנולוגיה החדישה והמהירות שבה מתרגלים לסורק גורמת לרופאי שיניים רבים לעבור לשימוש בסורק בלבד גם כאשר מדובר ברופא שיניים שיותר ותיק בתחום ורגיל למכשור שפועל בשיטות המסורתיות. עבור אותם רופאים, חברות המציעות רכישה של מכשיר לסריקת שיניים מספקות מדריכים מפורטים בנוגע לאופן שבו יש לעשות שימוש בסורק.

ד"ר ארוס אלכסנדרה
ד"ר ארוס אלכסנדרה

ד"ר ארוס למדה רפואת שיניים בצרפת והחלה את עבודתה כרופאת שיניים בשנת 2010, מאז טיפלה במספר מרפאות ועברה הכשרות נוספות לרבות טיפול השתלת שתלים.
במרפאת השיניים של ד"ר ארוס ברמת השרון פועלת גם מעבדת השיניים עוז דנטל האיכותית המבצעת תיקוני אקספרס מהיום להיום לכל סוגי התותבות.

לזימון תור אנא מלאו את כל הפרטים

Loading...