השאירו פרטים לתיאום שיחת ייעוץ

X

מעבדה לתיקון שיניים

כאשר שן טבעית נסדקת, נשברת או סובלת מחבלה כמובן שהכתובת הברורה אליה ניגש היא מרפאת השיניים והטיפול יעשה על ידי רופא שיניים. אך מה עושים עם שן תותבת? מה עושים עם שיניים תותבות שזקוקות לתיקון? לחידוש? מי מטפל בתיקון שיניים תותבות? מעבדה לתיקון שיניים היא המקום בו טכנאי שיניים עוסקים בייצור, תכנון והתאמת עזרים דנטליים כולל כל הקשור לשיניים תותבות.  

מהן בדיוק שיניים תותבות?

שיניים תותבות הן אמצעי עזר דנטלי שמחליף שיניים טבעיות. ברמה הפשוטה ביותר מדובר על תושבת בה מורכבות שיניים מלאכותיות המוחדרת לפה ומאפשרת לעיסה נוחה. אך שיניים תותבות הן הרבה יותר מכך. עבור אנשים שסובלים מחוסר שיניים, בעיקר בגילאים מתקדמים, היכולת ללעוס בצורה נוחה, לחייך ללא חשש, לצחוק ולדבר ולהראות אסתטיים ובריאים חשובה מאוד לאיכות החיים הכללית. בעבר, לשיניים תותבות היו חסרונות בולטים כמו לעיסה לא נוחה, התאמה לא מספקת לאנטומיה של חלל הפה, ספיגת עצמות ועוד. כיום, פיתוחים בתחום מאפשרים ייצור תותבות באיכות גבוהה הרבה יותר עם תוצאות מצוינות.

מדוע בוחרים בתותבות על פני אופציות אחרות?

רפואת השיניים המודרנית מציעה פתרונות נהדרים לחוסר בשיניים, גם שיניים מרובות וגם עבור מי שבעבר לא התאים לפרוצדורות כמו השתלת שיניים. אפילו מי שמוגדר כמחוסר עצם (בעלי עצם לסת דקה במיוחד או בעלת צפיפות לא מספקת) ישנם פתרונות לביצוע השתלת שיניים. עם זאת, השיניים התותבות לא עברו מן העולם וישנם מטופלים שבוחרים בהן על פני האפשרויות האחרות. השיקולים מגוונים ונעים בין שיקולי תקציב (תותבות הן פתרון לא יקר יחסית לאחרים) לחוסר רצון לעבור טיפולי שיניים מרובים. פתרון ביניים הוא עיגון תותבות על גבי שתלים המאפשר שחזור מלא של קשת השיניים מבלי לעבור טיפול שיניים מורכב שעלותו גבוהה.

איך מעבדת השיניים קשורה לשיניים התותבות?

מעבדת השיניים היא המקום בו מייצרים שיניים תותבות חדשות ובו ניתן לקבל שירות לתותבות קיימות. במעבדה נמצאים טכנאי השיניים – בעלי המקצוע המחזיקים בידע, היכולות הטכניות והניסיון הדרוש לתכנון, ייצור והתאמת התותבות באופן אופטימאלי לכל מטופל. המעבדה כוללת את הציוד הדרוש לייצור התותבת כולל כל חלקיה, וחומרים הדרושים לייצורה.

מתי אפשר לפנות ישירות למעבדת שיניים?

במרבית המקרים, רופא השיניים הוא זה שפונה (או מפנה) את המטופל אל מעבדת שיניים לאחר זיהוי צורך בתיקון או התאמה של עזרים דנטליים. מרפאת השיניים מייצרת את הדרוש בשילוב הנחיות הרופא ועל פי הידע המקצועי של הטכנאים. אך במקרים מסוימים ניתן בהחלט לגשת ישירות אל מעבדת שיניים. הטכנאי יבחן את הסיטואציה ואם ביכולתו לעשות את התיקון או ההתאמה ללא מעורבות הרופא הוא יכול לבצע אותם תוך זמן קצר, לעיתים אפילו במקום. כמובן שבמידת הצורך, הטכנאי יערב את הרופא לבירור מעמיק ובחינה של המצב לפני שהוא מחליט על פעולה כלשהי (למשל אם יש צורך בהוספת שן). אם כך, מתי ניתן לפנות ישירות למעבדה? במקרים הבאים:

תיקון שיניים תותבות שניזוקו

למרות שרפואת השיניים מציעה פתרונות קבועים לחוסר שיניים, עדיין ישנם מטופלים שבוחרים דווקא בשיניים תותבות (משיקולים שונים). עבור מטופלים אלו, התותבות הן חלק בלתי נפרד משגרת יומם וכל נזק שנוצר יכול לשבש באופן משמעותי את איכות החיים. לכן, תיקון שיניים תותבות שניזוקו חייב להיעשות מהר ככל האפשר מבלי לוותר על איכות ומקצועיות התיקון. מעבדת שיניים מקצועית יכולה לעשות תיקון תותבות תוך מספר שעות (!) בלבד.

התאמה של שיניים תותבות

שיניים תותבות איכותיות מיוצרות על פי מידות מדויקות ואישיות לכל מטופל מחומרים באיכות גבוהה ובשיטות מתקדמות. שלא כמו פעם, כיום מדובר על מוצר מצוין שקשה מאוד להבחין בו בעין בלתי מקצועית, הוא נוח בלעיסה ודיבור ונראה מאוד אסתטי. אך כדי להגיע להתאמה מושלמת לעיתים יש צורך בשינויים קלים בתותבת עד למציאת הקונפיגורציה הנכונה. מעבדת שיניים מקצועית יכולה לעשות התאמות מהירות מאוד, בדרך כלל תוך מספר שעות ולפעמים אפילו במקום. ניתן להגיע למעבדה עם תותבות שיוצרו בה או עם תותבות שמקורן במעבדה אחרת, טכנאי שיניים בעל ניסיון ומומחיות בהתאמת תותבות יוכל להציע פתרונות רבים להתאמה טובה יותר של התותבת.

חידוש תותבות

מכיוון ששיניים תותבות נמצאות בשימוש יומיומי הן סובלות מבלאי טבעי. החדשות הטובות הן שלא חייבים להחליף את התותבות כל כך מהר ובהחלט ניתן לחדש אותן. חידוש שיניים תותבות כרוך בתיקונים קלים והחלפת חלקים מן התותבת. מדובר בפרוצדורה שטכנאי שיניים עושים על בסיס קבוע. את התותבות אפשר לקבל חזרה במקרים רבים באותו היום.

תוך כמה זמן מעבדת שיניים מסיימת את הטיפול?

עבור רוב המטופלים שנעזרים בשיניים תותבות, זמן הטיפול בתותבת חשוב מאוד, לעיתים יותר מן המחיר של הטיפול ופרמטרים אחרים. הסיבה לכל היא שללא התותבות איכות החיים של המטופל נפגעת, לעיתים באופן משמעותי. לכן, טיפול מהיר ללא התפשרות על איכות קריטי כשמדובר על תיקון שיניים תותבות.

זמן הטיפול בשיניים תותבות תלוי מאוד במהות הטיפול, זריזות וניסיון הטכנאים, יכולתם להתמודד עם עבודה מרובה ומיקום המעבדה. שלושת הפרמטרים הראשונים משותפים למרבית מעבדות השיניים וברור שככל שמדובר במעבדה וותיקה יותר בה טכנאים בעלי יכולות גבוהות יותר כך ניתן לקבל את התותבות חזרה מהר יותר. אך ישנה חשיבות גם למיקום המעבדה. מרבית מעבדות השיניים הן גופים עצמאיים, כלומר לא משויכים למרפאת שיניים ולמעשה לא פתוחים לקהל הרחב. הן נותנות שירות לרופאי ומכוני שיניים. הרופא מזמין את השירות. במקרה של שיניים תותבות המשמעות היא שעל המעבדה לאסוף את התותבת, לעשות את התיקון ולשלוח אותה חזרה אל מרפאת השיניים. כמובן שכל התהליך לוקח מספר ימים במקרה הטוב, ועד שבוע ויותר במקרה הפחות טוב.

כאן למעבדת שיניים שהיא חלק ממרפאה יתרון גדול מאוד. למרפאה היכולת לעשות תיקונים באותו היום, לפעמים אפילו במקום. המעבדה עובדת עבור מרפאת השיניים וצמודה אליה. אין צורך לשלוח את התותבות ולקבל אותן חזרה, הכל נעשה במקום, במקצועיות רבה, זריזות ולרווחת המטופל.

כמה זה עולה?

עלות התיקון של שיניים תותבות תלויה כמובן במהות התיקון. חידוש שיניים תותבות עולה בדרך כלל החל מכ-300 ₪ . לתיקון קל המחיר עשוי להגיע לכ-600 ₪ כאשר תיקון מורכב יותר יכול לעלות עד 1000 ₪. המחיר תלוי בסוג התותבת, מידת הנזק או הבלאי, החומרים הדרושים לתיקון, מספר השעות הנדרש לביצוע התיקון על הצד הטוב ביותר ועוד.

מעבדה לתיקון שיניים

איך לבחור מעבדה לתיקון שיניים?

אם מצאתם את עצמכם מחפשים תיקון שיניים תותבות ונתקלתם במספר מעבדות באזורכם, כדאי לשים לב לכמה פרטים חשובים לפני שבוחרים מעבדה. ראשית, חשוב להימנע מהצעות מחיר נמוכות באופן מחשיד. ייתכן ומדובר במעבדה בה טכנאים ללא ניסיון רב או אחת שעושה שימוש בחומרים שאינם באיכות הגבוהה ביותר (פרסומות אינטרנטיות של “חידוש תותבות ב-150 ₪ למשל) . שנית, כדאי לשאול מה הסמכת הטכנאים במעבדה ומה מידת הניסיון שלהם בטיפול בשיניים תותבות. אם הטכנאים בדרגת אומן למשל תוכלו להיות סמוכים ובטוחים כי מדובר בבעלי מקצוע מן השורה הראשונה עם ניסיון רב מאוד. שלישית, וודאו שהמעבדה יכולה לטפל בסוג התותבת הספציפי שיש לכם ולבסוף בדקו כמה זמן הטיפול לוקח (לכל הפחות הערכה). כפי שראינו, מרבית המעבדות לא פועלות מהיום להיום ואפילו לא מהיום וכמובן שנרצה להימנע ממצב בו התותבת לא תוחזר משך זמן רב.

לסיכום, מעבדת שיניים המציעה מחיר סביר והגיוני, בה טכנאי שיניים בעלי מומחיות וניסיון העובדת יחד עם מרפאת שיניים ויכולה לבצע תיקונים והתאמות בזמן קצר אידיאלית עבור כל מי שזקוק לטיפול איכותי וזריז בתותבות.

ד"ר ארוס אלכסנדרה
ד"ר ארוס אלכסנדרה

ד"ר ארוס למדה רפואת שיניים בצרפת והחלה את עבודתה כרופאת שיניים בשנת 2010, מאז טיפלה במספר מרפאות ועברה הכשרות נוספות לרבות טיפול השתלת שתלים.
במרפאת השיניים של ד"ר ארוס ברמת השרון פועלת גם מעבדת השיניים עוז דנטל האיכותית המבצעת תיקוני אקספרס מהיום להיום לכל סוגי התותבות.

לזימון תור אנא מלאו את כל הפרטים

Loading...