השאירו פרטים לתיאום שיחת ייעוץ

X

השתלת שיניים בזאלית

תחום השתלו השיניים עבר מהפכים גדולים בעשרות השנים האחרונות וכיום, ישנם פתרונות רבים גם עבור מי שבעבר נפסל כמועמד להשתלה. אחד מן הפתרונות הללו הוא השתלת שיניים בזאלית. מה היא השתלה בזאלית? מה היתרונות והחסרונות שלה והאם מדובר על הליך מורכב?

מה היא השתלת שיניים בזאלית (Basal Implantology)?

עבור מי שסובל מספיגת עצם בלסת, השתלת שיניים בשיטות המסורתיות אינה תמיד אפשרית. כדי לבצע את ההשתלה יש צורך בעיבוי הלסת, הליך שכרוך בניתוח מקדים. אך גם לא כל מטופל יכול לעבור הליכים אלו וישנם אף כאלו שאינם מעוניינים בפרוצדורה נוספת בחלל הפה הכרוכה באי נוחות והחלמה ממושכת. בדיוק עבור מטופלים אלו פותחה שיטת ההשתלה הבזאלית. בשיטה זו, רופא השיניים עוקף לחלוטין את עצמות הלסת ומחבר שתלים ישירות לעצמות הגולגולת. אין צורך בהליכים מקדימים, אין החלמה כפולה והמטופל יכול לצאת מההליך עם סט מתפקד של שיניים. עבור מחוסרי עצם, מדובר על מהפך של ממש בתחום השתלות השיניים.

מה היתרונות של השתלת שיניים בזאלית?

עבור מחוסרי עצם, להשתלת שיניים בזאלית יתרונות רבים למשל:

  • שיקום מהיר – המטופל יוצא מן ההליך עם סט מתפקד של שיניים זמניות. לאחר שבוע בלבד, אפשר להתקין את השיניים הקבועות. מדובר על יתרון עצום לאומת השתלת שיניים מסורתית בה יש להמתין כחצי שנה לקליטה של השתל לפני שניתן להרכיב עליו מבנה שן.
  • החלמה מהירה – באופן מעניין, למרות שעל פניו מדובר על ניתוח מורכב (עוד על כך בהמשך) למעשה השתלת שיניים בשיטה זו אינה כרוכה בפעולות כירורגיות טראומטיות למטופל. אין תפרים בחניכיים, אין שינויים ברקמת הלסת וכד’. ההחלמה נחשבת למהירה יחסית לשיטות אחרות ובעלת פחות תופעות לוואי.
  • אין צורך בהליכים מקדימים – שלא כמו במרבית השתלות השיניים בהם יש צורך בהליכים מקדימים כמו הרמת סינוס או עיבוי עצם, בהשתלה בזאלית אין בכך כל צורך. מכיוון שהרופא למעשה עוקף את עצם הלסת ומחבר את השתל ישירות לעצמות הגולגולת אין שום סיבה להליכים נוספים הנוגעים ללסת כלל.
  • עמידות – שתלים בזאליים מחזיקים מעמד משך שנים רבות בשל העובדה שהם אינם תלויים בבריאות עצמות הלסת.

האם יש חסרונות להשתלת שיניים בזאלית?

לצד היתרונות הרבים של השתלת שיניים בזאלית, יש לה גם כמה חסרונות שכדאי להכיר:

  • לא מתאים לכל מטופל – השלה בזאלית אמנם יכולה לעזור למטופלים רבים אך היא אינה מתאימה לכולם וישנה חשיבות גבוהה מאוד באבחון נכון על ידי רופא שיניים בעל ניסיון.
  • טיפול מורכב – השתלה מסוג זה אמנם אינה טראומטית במיוחד למטופל אך הידע ויכולת הביצוע של הרופא חיוניים להצלחתה. למרות שהמטופל אינו חווה זאת, מדובר על הליך שמורכב לעשות ולמצער, לא כל רופא שיניים אכן יכול לבצע אותו נכון. לכן, בחירת הרופא קריטית להצלחה של ההשתלה. שלא כמו בהשתלת שיניים רגילה אותה כל רופא שיניים יכול לבצע ובאחוזי הצלחה גבוהים מאוד.
  • מחיר – השתלת שיניים בזאלית יקרה יותר מהשתלה רגילה. אם כי, כאשר לוקחים בחשבון את עלותם של טיפולים נוספים כמו הרמת סינוס או עיבוי עצם פעמים רבות המחיר אינו באמת גבוהה יותר.

האם מדובר על ניתוח מורכב?

עבור המטופל, השתלת שיניים בשיטה זו אינה מורכבת. היא נעשית בבית חולים תחת הרדמה כך שלא מרגישים ולא חווים את ההליך (שלא כמו בהשתלת שיניים רגילה). זמן ההחלמה קצר יחסית ותופעות הלוואי נחשבות לקלות. אך עבור הרופא המבצע מדובר על הליך מורכב הדורש תכנון מקדים קפדני ביותר, ידע וניסיון רב. לכן, בחירת הרופא קריטית להצלחתו. 

השתלת שיניים בזאלית

מה האלטרנטיבות להשתלת שיניים בזאלית?

רופא שיניים מקצועי, כזה שמעודכן בטכנולוגיות החדישות ביותר ומחזיק בניסיון וידע במגוון שיטות היכולת להציע מספר פתרונות למטופליו. עבור מחוסרי עצם, ניתן להציע לא רק השתלת שיניים בזאלית אלא פתרונות כמו שתלים חובקים, שתלים קצרים (שתלי בייקון) או שתלים זיגומטיים המחוברים לעצמות הלחיים. על פי נתוניו האישיים של המטופל, האנטומיה הספציפית של חלל הפה, קשת השיניים והלסתות, ורק לאחר אבחון יסודי הרופא יוכל להמליץ על הפתרון הנכון ביותר. יחד עם המטופל, לאחר מתן הסבר על היתרונות והחסרונות של כל שיטה תוך לקיחתה בחשבון גם את התקציב של המטופל, יוחלט על הפתרון הטוב ביותר.

ד"ר ארוס אלכסנדרה
ד"ר ארוס אלכסנדרה

ד"ר ארוס למדה רפואת שיניים בצרפת והחלה את עבודתה כרופאת שיניים בשנת 2010, מאז טיפלה במספר מרפאות ועברה הכשרות נוספות לרבות טיפול השתלת שתלים.
במרפאת השיניים של ד"ר ארוס ברמת השרון פועלת גם מעבדת השיניים עוז דנטל האיכותית המבצעת תיקוני אקספרס מהיום להיום לכל סוגי התותבות.

לזימון תור אנא מלאו את כל הפרטים

Loading...