השאירו פרטים לתיאום שיחת ייעוץ

X

הלבנת שיניים טבעית או אצל רופא?

שיניים לבנות, צחורות ויפות חשובות מאוד לאסתטיקה הכללית של הפנים, לחיוך בריא ומראה אטרקטיבי. אך עבור רובנו, השיניים מאבדות מהגוון הלבן שלהן עם השנים. הפתרון הטוב ביותר הוא כמובן הלבנת שיניים. ישנן כמה שיטות ביתיות להלבנה והלבנה מקצועית הנעשית על ידי רופא שיניים. מה ההבדל בין הלבנה “טבעית” לבין הלבנת שיניים במרפאת השיניים? האם להלבנה במרפאה ישנם יתרונות? איך לשמור על תוצאות ההלבנה?

למה השיניים שלנו מצהיבות?

השיניים שלנו בוקעות צחורות, לבנות ויפות אך עם השנים, הן עלולות לסבול מהצהבה, מכתמים וסימנים ולקבל מראה פחות אטרקטיבי. הסיבה המרכזית לשיניים צהובות היא אי שמירה נאותה על היגיינה דנטלית, סיבות נוספות לשינויים בגוון השיניים כוללות למשל:
• ספיחת צבע ממזון ושתייה – מזונות רבים מכתימים את השיניים למשל קפה ותה, פירות יער ועוד.• עישון – עישון סיגריות ומוצרי טבק היא אחת הסיבות הבולטות ביותר לשינויים בגוון השיניים. עישון ממושך משאיר שאריות צבע צהוב וחום על השיניים שקשה מאוד למנוע.
• עששת – עששת ובעיות חניכיים גורמים לשינויים בצבע השיניים, תחילה כתמים כתומים וסופם בחורים בשיניים, שיניים שחורות או בגוון חום כהה.
• שימוש בתרופות – תרופות מסוימות גורמות לשינויים בגוון השיניים.
• עזרים דנטליים ישנים – סתימה ישנה, טיפול שורש וותיק מאוד, כתר ישן וכדומה יכולים עם השנים לגרום לגוון אפרפר.
• גנטיקה – ישנם אנשים להם נטייה להצהבה של השיניים ללא גורמים נוספים.

מהן השיטות הביתיות להלבנת שיניים? האם הן יעילות?

ישנן לא מעט שיטות ביתיות להלבנת שיניים באחוזי הצלחה משתנים:

משחות שיניים מלבינות

ישנם מספר מותגים של משחות שיניים כולל משחות המתיימרות להיות טבעיות ומבטיחות להלבין את השיניים. חלקן כוללות חומרי הלבנה בריכוז נמוך במיוחד ואחרות כוללות חומרים כגון תמצית שמן עץ התה, קינמון וכדומה. שימוש קבוע במשחות אלו אמנם לא מזיק אך קשה לומר שיש לו תועלת כלשהי על פני משחות רגילות. יכולת ההלבנה של חומרים אלו קטנה מאוד במיוחד בריכוזים בהם הם מופעים במשחות שיניים מלבינות.

מי פה מלבינים

בדיוק כמו משחות שיניים מלבינות, כך גם מי פה מלבינים הם בבחינת “לא הזיק לא הועיל”.

סודה לשתייה

אחת הדרכים בהן מלבינים שיניים במסגרת ביתית היא על ידי שימוש בסודה לשתייה. סודה לשתייה יכולה להלבין מעט את השיניים אך היא יוצרת בעיה גדולה יותר. ההלבנה לא נעשית בעומק השן אלא סך הכל על ידי הסרה של שכבת האמייל העליונה. שימוש קבוע עשוי לגרום לנזקים חמורים לשיניים. באותה קטגוריה גם שימוש במלח לצחצוח שיניים וחומרים דומים אמנם יכול לשפר במקצת את הגוון של השן, אך הנזק שנגרם חמור ובלתי הפיך.

הלבנת שיניים עם ערכה ביתית

ערכות הנמכרות ברשתות הפארם יכולות בהחלט להלבין את השיניים. יכולת ההלבנה אמנם מוגבלת והיא מחזיקה רק כ-3 עד 6 חודשים אך כן יש בהן תועלת מסוימת והן מתאימות לשימוש להלבנה של גוון אחד או שניים.

איך רופא שיניים מלבין את השיניים?

במרפאת השיניים, הלבנת שיניים נעשית על ידי שימוש בחומרי הלבנה בשילוב לייזר מתקדם. לאחר שרופא השיניים ווידא שאין בעיות דנטליות שחשוב לפתור לפני ההלבנה (למשל כתר ישן בשיניים קדמיות, חורים בשיניים וכד’) הוא מושך את השיניים בחומר מלבין. ריכוז החומרים הפעילים במשחת ההלבנה תלוי ברופא ובצורך של המטופל אך תמיד מדובר בחומרים בריכוז רפואי ויעילות גבוהה. את השיניים המשוחות בחומר המלבין חושפים לקרן לייזר המפעילה אותו וגורמת להלבנה של השן. הטיפול נעשה במחזורים של חצי שעה עד להשגת התוצאה הרצויה. ניתן להלבין את השיניים עד 5 גוונים (!), התוצאות מחזיקות מעמד כ-3 שנים. דרך נוספת בה הרופא יכול להלבין את השיניים היא על ידי סד הלבנה. את סד ההלבנה אפשר להרכיב בבית לפי הוראות הרופא. התהליך ארוך יותר מבמרפאת השיניים אך לא פחות אפקטיבי. הסד יכול לשמש להלבנה עמוקה או כתמיכה במאמצי הלבנה בלייזר במידה ויש שן בעייתית במיוחד שדורשת מעט יותר הלבנה.

מה היתרונות בהלבנת שיניים במרפאת השיניים?

היתרון הגדול ביותר הוא מידיות – הטיפל לוקח כחצי שעה-שעה ובסופו רואים תוצאות סופיות ומדויקות. אפשר לעשות הלבנת שיניים במרפאה לפני אירוע חשוב, פגישה בלתי צפויה וכדומה ולקבל תוצאות מהירות מאוד. יתרון נוסף הוא העובדה שהתוצאות מחזיקות מעמד כ-3 שנים מה שהופך את ההליך לכלכלי במיוחד. עוד יתרון הוא האפשרות להלבין את כל השיניים באופן שווה. הרופא מתאים את חומר ההלבנה, מידת ההלבנה והשיטה בה הוא משתמש לכל שן ושן עד להשגת קשת שיניים לבנה ונקייה.

הלבנת שיינים טבעית או רופא

איך לשמור על תוצאות ההלבנה?

אחרי הלבנת שיניים חשוב מאוד לשמור על תוצאות ההלבנה על ידי שמירה על היגיינה דנטלית גבוהה – צחצוח לפחות פעמיים ביום, שימוש במי פה וחוט דנטלי. מומלץ להימנע ככל הניתן משתיית משקאות מכתימים כמו יין אדום, תה וקפה וצריכה מוגברת של מזונות כמו פירות יער. בנוסף, יש להימנע לחלוטין מעישון מוצרי טבק וכמובן לא לפספס טיפולי שיננית מידי חצי שנה.

ד"ר ארוס אלכסנדרה
ד"ר ארוס אלכסנדרה

ד"ר ארוס למדה רפואת שיניים בצרפת והחלה את עבודתה כרופאת שיניים בשנת 2010, מאז טיפלה במספר מרפאות ועברה הכשרות נוספות לרבות טיפול השתלת שתלים.
במרפאת השיניים של ד"ר ארוס ברמת השרון פועלת גם מעבדת השיניים עוז דנטל האיכותית המבצעת תיקוני אקספרס מהיום להיום לכל סוגי התותבות.

לזימון תור אנא מלאו את כל הפרטים

Loading...