השאירו פרטים לתיאום שיחת ייעוץ

X

אסתטיקה דנטלית ברמת השרון

למראה השיניים שלנו יש השפעה גדולה מאוד על הנראות הכללית של הפנים, על הרצון לחייך, על הדיבור הקל והפתוח ובאופן כללי על הביטחון העצמי. לכן, רפואת השיניים מציעה לא רק טיפולים רפואיים לבריאות השן אלא גם טיפולים אסתטיים.

עולם האסתטיקה הדנטלית נרחב וכולל לא מעט אפשרויות:

תיקון אסתטי של השיניים

  • סגירת רווחים בין השיניים – שיניים עם רווחים גדולים, רווחים לא שווים בשיניים ובמיוחד בשיניים הקדמיות העליונות, יוצרות מראה לא אחיד ולא אסתטי. אפשר לתקן את הבעיה בקלות בדרך כלל על ידי השלמת הרווחים עם חומרים מרוכבים. במקרים קיצוניים יותר אפשר להיעזר ביישור שיניים (בכל גיל).
  • תיקון שיניים שבורות – שן שבורה מפריעה ללעיסה ושימוש בשיניים אך היא גם נראית מאוד לא אסתטית. ישנן כמה דרכים לתקן שן שבורה, אם השבר קל מאוד אפשר לתקן אותו בעזרת חומר מרוכב, אם לא ייתכן שיהיה צורך בכתר.
  • תיקון שיניים בלתי שוות – שיניים שנמצאות בגבהים שונים, שן אחת שבולטת יותר מהאחרות, שן שחוקה ועוד יכולות ליצור נקודת פוקוס שלילית בזמן חיוך, אכילה ודיבור. בהתאם לסיבה לחוסר האיזון בקשת השיניים ניתן לטפל בבעיה וליצור שורת שיניים שוות.

החלפת סתימות ישנות

סתימות אמלגם הן אותן סתימות מתכת כהות שכולנו מכירים ולרובנו יש בשן אחת או יותר, כבר מילדות. מדובר על חומר בטוח מאוד לשימוש, ללא כל תגובה בגוף האדם ולמרות דעות שנשמעות מפעם לפעם, אין בו כל סכנה או בעיה כלשהי. החיסרון היחיד של סתימות אלו הוא העובדה שהן בולטות מאוד על רקע השיניים הלבנות. כיום ניתן להחליף את הסתימות הישנות הללו בסתימות חרסינה לבנות ליצירת מראה אסתטי יותר בהליך קצר יחסית במרפאת השיניים.

החלפת כתרים וגשרים ישנים

כתר ישן, גשרים שהותקנו לפני שנים, מבנה וכתר באיכות ירודה – כל אלו יכולים להשפיע על מראה השיניים. בכתרים ישנים למשל, שבסיסים מתכת ישנה תופעה של השחרה בקו התפר בין הכתר לרקמת החניכיים, נטייה של הכתר לזוז מעט עם השנים, לשנות את הגוון שלו ועוד. החלפה של מבנים שיקומיים ישנים בחדשים בטכנולוגיה ואיכות גבוהה יכולה לשפר פלאים את המראה הכללי של השיניים.

הלבנת שיניים

אסתטיקה דנטלית במיטבה, הלבנת שיניים היא תהליך בו רופא השיניים משנה את הגוון של השן. ההליך יכול להיעשות במרפאה או בבית בעזרת ערכת הלבנה (לעיתים נדרש שילוב של השניים כדי להגיע לתוצאות אופטימליות). במרפאה הרופא מורח את השיניים בחומר מלבין בריכוז גבוה וחושף אותן לנורה ייעודית שמפעילה את החומר. כל התהליך לוקח כחצי שעה ואפשר לחזור עליו כמה פעמים עד להשגת הגוון הרצוי. את השינוי רואים מיד. אם המטופל מעדיף לעשות את הפרוצדורה בבית הרופא יצייד אותו בסד הלבנה, משחה והוראות תפעול. כאן לוקח מעט יותר זמן עד להשגת התוצאות הרצויות. הלבנת שיניים במרפאה לא דורשת הכנות מיוחדות ויכולה להיעשות מהרגע להרגע ממש.

ציפוי שיניים

מי שרוצה להשיג מראה שיניים ישרות, לבנות, נקיות ואסתטיות יכול להיעזר בציפוי שיניים. הציפוי עשוי דפי חרסינה, אינו סופג צבע ממזון, עמיד מאוד ולוקח רק כשתי פגישות כדי להתאים ולהרכיב אותו. נהוג לצפות לפחות את 4 השיניים הקדמיות העליונות לשיפור מראה קשת השיניים אך אפשר בהחלט לצפות גם יותר שיניים, הכל בהתאם לרצון המטופל ונתוניו הדנטליים.

פילינג חניכיים

החניכיים שלנו הן חלק בלתי נפרד ממערכת הלסת-שן, הן עוטפות את השיניים בבסיסן, משמשות כשכבת מגן ומחוברות אל השן והלסתות במערכת מתוחכמת מאוד של רקמות. עם השנים, לחניכיים לפעמים נטייה לשנות את צבען והתוצאה היא מראה לא אסתטי. ניתן במרפאת השיניים לעבור פילינג חניכיים לשיפור המראה שלהן. התהליך נמשך כשעה ונעשה בעזרת לייזר.

אסתטיקה דנטלית ברמת השרון

יישור שיניים

לבסוף, הטיפול האסתטי הארוך והמורכב ביותר שניתן לעבור הוא יישור שיניים. נכון שיישור שיניים נעשה גם לצרכים תפקודיים (שיניים עקומות מפריעות ללעיסה, נוטות להיפגע מעששת ובאופן כללי פחות בריאות) אך עיקר המטרה היא יצירת קשת שיניים ישרה ונאה. אפשר לעבור יישור שיניים מגילאי הילדות ועד 120 אם הנתונים הדנטליים מתאימים והבריאות הכללית מאפשרת. במבוגרים, ישנן אופציות של יישור שיניים דיסקרטי על ידי קשתיות שקופות, יישור לינגואלי (בפנים השן) ועוד.

ד"ר ארוס אלכסנדרה
ד"ר ארוס אלכסנדרה

ד"ר ארוס למדה רפואת שיניים בצרפת והחלה את עבודתה כרופאת שיניים בשנת 2010, מאז טיפלה במספר מרפאות ועברה הכשרות נוספות לרבות טיפול השתלת שתלים.
במרפאת השיניים של ד"ר ארוס ברמת השרון פועלת גם מעבדת השיניים עוז דנטל האיכותית המבצעת תיקוני אקספרס מהיום להיום לכל סוגי התותבות.

לזימון תור אנא מלאו את כל הפרטים

Loading...